محل لوگو

نکات مهم در خرید جوراب زنانه


نکات مهم در خرید جوراب زنانه

خرید جوراب زنانه

تا دو دهه پیش ، کمتر خانمی بدون جوراب در مکان های تجاری یا رسمی حضور می یافت اما این روزها،افراد بسیاری بدون جوراب، کفش می پوشند و شاید نمی دانند که رطوبت پا ، میکروب ها و ویروس هایموجود در هوا را جذب کرده و با گرد و خاک محیطی ، باعث بوجود آمدن انواع قارچ ها و زخم ها درکنار ناخن ، بین انگشتان و پشت پاها می شود .در خرید اینترنتی جوراب زنانه باید بسیار دقت کنیم زیرا ممکن است همین یک آیتم کوچک استایل شما را خراب کند؛ خرید آنلاین جوراب زنانه خوب و با کیفیت علاوه بر این‌که حس راحتی و زیبایی را به پاهای شما منتقل می‌کند، در ثابت ماندن دمای پوست نیز موثر است. در واقع جوراب خوب باعث می‌شود که پا بیش از حد گرم یا سرد نگردد.

جوراب از پرمصرف‌ ترین پوشینه‌های مورد استفاده افراد است و به همین نسبت نیز به دفعات زیادی شسته می‌شوند. از سوی دیگر جوراب مدت زمان زیادی در محیط بسته درون کفش، در معرض رطوبت قرار می‌گیرد. با توجه به همه این موارد ذکر شده، اهمیت استفاده از جنس مرغوب جوراب برای ما روشن می‌شود. به بیان دیگر زمانی که جوراب بی‌کیفیت خریداری کنیم، خیلی سریع کیفیت خود را از دست داده و پاره می‌شود و شما خیلی زودتر از زمان مورد انتظار نیاز دارید تا مجددا اقدام به خرید اینترنتی جوراب کنید. جوراب‌ها در جنس‌های متفاوتی تولید می‌شوند. این در حالی است که اگر شما از جورابی با جنسی به جز نخ پنبه استفاده کنید میزان تعریق در پاهای شما بیش‌تر می‌شود. این افزایش تعریق به مرور زمان باعث می‌شود که انگشتان پای شما پوسته پوسته شده و با ادامه این روند رشد باکتری‌های بیماری‌ زا در بین انگشتان پای شما را تسریع می‌کند. این مسئله باعث بوجود آمدن مشکلاتی مانند بوی بد پا، اگزما و یا خارش می ‌شود. شما می توانید برای خرید جوراب ساق کوتاه به فروشگاه اینترنتی شرق مراجعه کنید.

 

 

جنس پارچه

جوراب یک پوشاک پرمصرف است که بطور متوسط یک جوراب سه روز در هفته پوشیده می شود و در عین حال زیاد شسته می شود، پس جنس جورابی که می خرید بسیار مهم است. بهترین جنس برای جوراب زنانه نخ پنبه یا ترکیب پارچه های مصنوعی و پشم مروینو (نوعی الیاف طبیعی) می باشد، زیرا این مواد رطوبت جوراب ها را کم میکنند و الیاف آنها بسیار نرم و لطیف است.

پوشیدن جوراب های با جنس های نامناسب سبب افزایش تعریق پا می‌شود. این مشکل به تدریج خودش را تبدیل به پوسته‌ پوسته شدن انگشتان پا می‌کند. سپس در صورت ادامه بی توجهی آرام‌آرام منجر به تجمع باکتری‌های بیماری‌زا در لابه‌لای انگشتان پا می‌شود. این معضلی است که علاوه بر آن‌که باعث ایجاد بوی بد پا می‌شود، پوست پا را دچار اگزما و قارچ می‌کند. برای جلوگیری از همین رویداد ساده که در نهایت به یک معضل جدی در سلامتی پا تبدیل می‌شود، در هنگام خرید جوراب، بیشتر به کیفیت جنس آن توجه کنید.

 

اندازه و سایز

همان طور که هر لباسی نیاز به اندازه و سایز مناسب برای استفاده دارد، جوراب نیز می‌بایست در سایز مناسب تهیه شود. به طور معمول جوراب‌های مردانه سایز‌های بزرگی دارند و جوراب‌های زنانه معمولا در سایز‌های کوچک تری هستند.

جنس جوراب بر روی سایز آن تاثیر می‌گذارد. به عنوان مثال جوراب‌های پشمی به دلیل ضخامتی که دارند، هنگام استفاده نیاز به کفش های بزرگتری دارند. برای اندازه گیری دقیق یک جوراب معمولی نیاز است که در ابتدا اندازه دقیقی از جورابی که می‌خواهید تهیه کنید در نظر داشته باشید. گزینه بعدی که می‌بایست در نظر بگیرید دور مچ پا است. تمامی این اندازه گیری‌ها را باید بسیار دقیق انجام دهید.

  • دور مچ پا: در باریک ترین قسمت مچ پا که بالای قوزک پا قرار می‌گیرد اندازه گیری انجام می‌شود.
  • دور ساق پا: ضخامت دور ساق پا را در بزرگ ترین قسمت ساق پا انجام می‌شود.
  • طول ساق پا: قسمتی از کف پا تا کاسه زانو. طول ساق پا در افراد کوتاه قد معمولا ۳۴-۴۰ سانتی متر در افراد قد بلند ۴۰-۴۶ سانتی متر و در افراد ریز اندام در حدود ۳۳ سانتی متر است.

 نکات مهم در خرید جوراب زنانه

ضخامت جوراب

دقت کنید اگر جورابی که خریداری میکنید با کفش های شما تناسب نداشته باشد ممکن است کفش هایتان برایتان تنگ بنظر برسد برای اینکه از این اتفاق جلوگیری کنید سعی کنید کفش یا کتانی که بیشتر استفاده می کنید را هنگام خرید جوراب همراه خود ببرید و آن را امتحان کنید. و یا اگر جوراب بیش از حد نازک برای ورزش استفاده کنید ممکن است باعث ایجاد پا درد و یا عرق سوختگی در ناحیه ی پاشنه ی پای شما بشود.اگر از یک کفش ورزشی و یا کفش اسپرت استفاده می کنید باید از یک جوراب با ضخامت معمولی و معمولا ساق بلند استفاده کنید تا هنگام فعالیت پای شما اسیب نبیند.

 

انتخاب جوراب براساس فعالیت

به این مسئله توجه داشته باشید فعالیتی که انجام می دهید با جورابی که انتخاب می کنید مرتبط است. در واقع جنس و سایز جوراب انتخابی بستگی زیادی به دلیل و مکانی دارد که قرار است جوراب در آن پوشیده شود. باید بدانید جوراب هایی که خریداری می کنید برای چه کاری تولید شده اند. به عنوان مثال جوراب های مخصوص کفش های کوهنوردی معمولا ضخیم هستند، و برای ارتفاعات که غالبا هوای سردی دارند پاهای شما را گرم نگه می دارند و یا اینکه در برابر ضربه های وارده همانند عایقی بر روی پای شما عمل میکند. برای فعالیت های روزانه باید جورابی انتخاب کنید که راحتی را برای شما به همراه داشته باشد و در عین حال ظاهری قابل قبول داشته باشد.

 

انتخاب جوراب باتوجه به فصل

در هنگام خرید جوراب جنس متناسب با فصل را در نظر بگیرید. به عنوان مثال جوراب‌های نخی نازک‌ به اندازه کافی نمی‌توانند از پا در مقابل سرمای پاییز و زمستان مراقبت کنند. همین طور جوراب‌های گرم و ضخیم که اغلب جنس الیاف آن‌ها ترکیبی از پشم و پنبه است نیز مناسب پوشیده شدن در فصول گرم سال یا هوای مرطوب و شرجی نیستند.

 نکات مهم در خرید جوراب زنانه

قیمت جوراب زنانه

عوامل زیادی در تعیین قیمت یک جوراب زنانه تاثیر گذاراند، از نوع و جنس آن گرفته تا کیفیت، ضخامت و برند تولید کننده آن که ما سعی کردیم در این مطلب شما را با برخی آن ها آشنا کنیم. معمولا محصولات با کیفیت قیمت بالاتری نسبت به محصولات فیک و بی کیفیت دارند اما این ملاک و معیار دقیقی نیست و شما باید با دقت بیشتری محصول مورد نظر خود را بررسی کنید. دانستن قیمت انواع جوراب به شما در خرید جوراب ساق کوتاه زنانه، جوراب دخترانه ساق کوتاه، جوراب زنانه ساده و دیگر محصولات به شما در خرید جوراب زنانه کمک خواهد کرد.

 

به هنگام خرید جوراب به چه نکاتی توجه کنیم؟

  • جوراب ها پوششی برای پا می باشند در سرما و آلودگی و بیماری های پوستی مناسب هستند.
  • حتما به هنگام خروج از خانه همراه با کفش خود جوراب بپوشید تا دچار بیماری های قارچیو زگیل پا نشوید.
  • جوراب و جنس آن تاثیر مستقیمی بر روی پوست پا دارد معمولا جوراب ها از پشم، نایلون،
  • اکریلیک و پلی استر ساخته شده اند. جنس تماما پنبه آن احتمال بالا تاول زدن پا را به همراه دارد.
  • کیفیت پارچه کف جوراب ها برای دوام بیشتر آنها اهمیت دارد در نتیجه به هنگام خرید جوراب به الیاف کف آنها توجه کنید.
  • جورابی متناسب با سایز پای خود تهیه کنید جوراب های تنگ به پا آسیب می زنند.

 

چرا خرید جوراب زنانه خوب و کیفی حائز اهمیت است؟

حتماً می‌دانید که از پای انسان به قلب دوم تعبیر می‌کنند، علاوه بر این پای انسان به دلیل داشتن بیش از ۲۵۰۰۰۰ غده تعریق، به شدت عرق می‌کند. عرق کردن پا نه تنها بر روی وضعیت سلامت تاثیر منفی دارد بلکه انسان را نیز کلافه می‌‌کند.این عامل کفش‌های گران قیمت را نیز خراب نموده و عمر آن‌ها را کوتاه می‌نماید، هم‌چنین باکتری‌های موجود در عرق بدن بوی نامطبوعی را در پا به وجود می‌آورند.پوشیدن کفش یا جوراب هر دو عاملی موثر در کاهش تعریق پا هستند، اگرچه جوراب در این زمینه اهمیت بیشتری دارد.در صورتی که جوراب مناسب بپوشید، از انتشار باکتری‌ها و ایجاد بوی نامطبوع پیشگیری می‌کنید. داشتن پاهایی زیبا، سالم و بدون بو برای همه انسان‌ها به خصوص خانم‌ها بسیار مهم است.این نوع پوشاک از پا در برابر سرما محافظت به عمل می‌آورد، همین‌طور جوراب زنانه و مردانه در گرما در عین پوشش‌دهی پاها در سالم نگه‌داشتن آن‌ها و جلوگیری از تعریق موثر است.بنابراین خرید جوراب زنانه‌ای متناسب با موقعیت و استایل، نه تنها به سلامتی بلکه به زیبایی پوشش شما نیز کمک می‌نماید.

 

تاریخچه جوراب

پیدایش نخستین جورابها در یونان باستان بوده است. مردان کارگر و برده‌ها در دوران یونان و مصر باستان جوراب‌های بلند می‌پوشیدند و زنان رومی در خانه‌های خود نوعی جوراب ساق کوتاه به پا می‌کردند. جوراب‌های کوتاه نخی یا ابریشمی هم چندین قرن در چین و ژاپن استفاده می‌شد. این جوراب‌های ساق کوتاه در قرن دوازدهم در اروپا به جوراب‌های ساق بلند تبدیل شد. شلوارهایی که مردان می‌پوشیدند، بسیار چسبنده و تنگ شد که از کمر تا پایین پا را می پوشاند، مانند ساق‌های امروزی. زنان هم جوراب‌های بلندی می‌پوشیدند که در زانو با کش جوراب نگاه داشته می‌شد.

 

چرا باید از جوراب استفاده کنیم؟

تعریق پا علاوه بر نتایج ناخوشایندی که در وضعیت سلامتی و کلافگی انسان دارد، می‌تواند منجر به خرابی کفش‌های گران قیمت نیز شود و عمر کفش را کوتاه کند. علاوه بر این‌ها باکتری‌های حاصل از تعریق بدن انسان در ناحیه پا می‌توانند بوی نامطبوعی ایجاد کنند. گاهی اهمیت یک جوراب خوب از یک جفت کفش خوب بالاتر است. در صورتی که جوراب مناسبی انتخاب کنید قبل از فعال شدن این باکتری‌ها هوا به پا جریان پیدا کرده و مانع ایجاد بوی نامطبوع خواهد شد. سایت خرید جوراب یا فروشگاه اینترنتی جوراب یکی از آسان ترین راه ها برای خرید انواع جوراب مانند: جوراب دولنگه، جوراب دو خط کوتاه، خرید جوراب فانتزی زنانه، جوراب سه خط کوتاه و خرید جوراب نایک است.

 نکات مهم در خرید جوراب زنانه

انواع جوراب زنانه را بشناسید

  1. جوراب های معمولی: این نوع جوراب ها مناسب استفاده روزانه می باشند. سبک هستند و در طرح ها و رنگ های مختلف و از جنس های مختلف ساخته شده اند اما به اندازه کافی راحت و جاذب عرق نیستند.
  2. جوراب های ورزشی:یکی از نیازهای اصلی ورزش، جوراب های ورزشی هستند که متاسفانه بیشتر اوقات جدی گرفته نمیشوند. این نوع جوراب ها برای ورزش کردن طراحی شده اند و از تعریق و تاول زدن پا جلوگیری کرده و بسیار راحت می باشند. جوراب های ورزشی محافظ بسیار خوبی برای پا می‌باشد و یک لایه مراقبتی بین پا و جوراب را تشکیل می‌دهد. پا را گرم نگه می‌دارند و مانع ایجاد ضربه‌های سبک به پا می‌شوند.
  3. جوراب‌های مخفی: این نوع از جوراب‌ها معمولا در کفش مخفی می‌شوند و قابل مشاهده نیستند. به طور معمول بیشتر کفش‌ها کالج و کتانی‌ها نیز با جوراب‌ها مخفی ترکیب زیبایی ایجاد می‌کنند. استفاده از جوراب‌های مخفی هنگام پوشیدن شلوارک یا دامن‌ها کوتاه گزینه بسیار مناسبی هستند. با این حال نباید با کفش های جلوباز مثل صندل پوشیده شوند.
  4. جوراب شلواری: این نوع از جوراب ها همانند شلواری می مانند که بسیار چسبان هستند و در دو نوع مختلف جوراب شلواری دکلته و ساده عرضه می شوند.
  5. جوراب های مجلسی: این نوع جوراب ها بسیار نازک و اصطلاحا شیشه‌ای است که می‌تواند در تیپ‌های کاملا رسمی و مجلسی کارآیی داشته باشد. این جوراب‌ها معمولا از ضخامت بسیار بسیار کمی برخوردار هستند و به همین دلیل به سرعت پاره و یا سوراخ می‌شوند. رنگ مناسب این جوراب‌ها یکی از پارامتر‌های بسیار مهم در راهنمای خرید جوراب زنانه است.

  انتشار : ۱۳ خرداد ۱۴۰۲               تعداد بازدید : 39

برچسب های مهم

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما