محل لوگو

معرفی آبجکت


معرفی آبجکت

آبجکت چیست ؟

به طور کلی امروزه استفاده از نرم افزار های سه بعدی کاربرد بسیار فراوانی در حرفه های مختلف از جمله معماری دارد. اما طبیعتا طراحی یک سری از وسایل و مدل ها می تواند زمان بسیار زیادی را درگیر نماید. از همین رو برخی از مهندسان در این حوزه تصمیم گرفته اند که، با توجه به نمونه های واقعی، آبجکت هایی را طراحی نمایند. و آنها را در اختیار شما قرار دهند. تا بتوانید در مدت زمان کوتاه تری، طرحی شبیه به واقعیت طراحی نمایید.

 

آبجکت در 3dmax چیست؟

به صورت خلاصه هر شی یا عنصری را که دنیای واقعی مشاهده می کنید در دنیای تری دی مکس نیز می تواند طراحی و ساخته شود. به تمام عناصر و المان های که ما می خواهیم مدل سه بعدی آن را تری دی مکس بسازیم آبجکت می گوییم.بعنوان مثال شما یک مبل را در نظر بگیرید . در تری دی مکس ما همین مبل را مدل سازی کرده و به صورت یک عنصر سه بعدی که دارای طول و عرض و ارتفاع می باشد در می آوریم. به این المان یک آبجکت می گوییم. علاوه بر کلمه آبجکت، از کلمه مدل سه بعدی نیز برای معرفی المان های سه بعدی استفاده می کنیم . بنابراین آبجکت 3dmax با مدل سه بعدی تری دی مکس هیچ تفاوتی ندارد و هر دو یک مفهوم را می رسانند.

 

کاربردهای دیگر مدل سازی آبجکت ها

کمپانی های بزرگ برای معرفی راحت محصولات خود ترجیحا به جای عکس برداری از محصولات مدل سه بعدی آن را طراحی و از زوایای مختلف در معرض دید مشتری قرار می دهند. بسیاری از شرکت ها نیز با توجه به اینکه امکان عکس برداری از محصولاتشان برای تهیه کاتالوگ میسر نمی باشد ترجیح می دهند که محصولات خود را به صورت مدل سه بعدی نیز طراحی و در معرض دید مشتری قرار دهند. پس می بینید که هر چیزی علاوه بر نسخه واقعی آن یک مدل سه بعدی طراحی شده نیز دارد. امیدوارم که با مطالعه این مقاله به خوبی با مفهوم آبجکت یا همان مدل سه بعدی آشنا شده باشید. شما می توانید با نگاهی به آرشیو آبجکت های آماده ما با گستره این المان در دنیای سه بعدی بیشتر آشنا شوید.

 

هود

هودی هواکشی است که کاربردش برای از بین بردن بوی بد و عوض کردن هوای آشپزخانه می باشد. هود از لحاظ طراحی به چند دسته تقسیم می شوند : هود آشپزخانه مورب و هود شومینه ای ، هود آشپزخانه مخفی ، و هود اشپزخانه چزیره ای، این تقسیم بندی به اساس شکل و ظاهر هود ها هسستند. اما امروزه عمدتا دو نوع هود در بازارموجود می باشند. این هود ها ، هود های تصفیه کننده وهود های دارای خروجی می باشند. باید در هنگام طراحی واستفاده از آبجکت هایی مثل هود که نقش پررنگی در زیبایی منزل دارند دقت کرد.

 

آینه

آینه را اینگونه تعریف می کنند، یک صفحه شیشه ای است و به دلیل داشتن سطح صاف و بازتابی که دارد تصویر اجسام را می توان با استفاده از آن دید. استفاده از آینه در دکوراسیون داخلی خانه، باعث بزرگ نمایی فضای خانه می شود به خصوص استفاده آن در طراحی خانه ای که اندازه ان کوچک است جدا از بحث زیبایی می تواند بزرگ نمایی نیز انجام دهد. باید در بحث بزرگ نمایی از آینه قدی استفاده کرد و برای این هدف انتخاب درستی می باشد.یک کاربرد دیگری که می تواند باعث انتخاب آینه درفضای داخلی دکوراسیون خانه شود، افزایش نور محیط و روشنایی که به محیط می دهد. البته می تواینم بر روی کمد ها نیزاستفاده کنیم وکاربرد آن فقط برروی دیوار نمی باشد. آینه سبک های زیادی برای استفاده دارد مثلا سبک کلاسیک یا مدرن یا مینیمال.
بیشترین استفاده از آینه دراتاق نشیمن می باشد.می توان آینه را در پشت میز غذاخوری قرار داد، یا بالای شومینه یا برروی میز کنسول یا درون کتابخانه یا می توان از آبجکت آینه ای استفاده کرد که خود به تنهایی قاب زیبا دارد. این مکان هایی که نام برده شد می توانند فضای خوبی برای قرار گیری آینه باشند. ایده کار شدن آینه برروی دیوارهای موجود در صحنه اتاق نشیمن یا آشپزخانه شما نیز می تواند زیبایی بیافریند.می توان ازآینه دراتاق ها واتاق خواب ها هم استفاده کرد. در فضا های باریک مثل راهرو ها و یا آسانسور ها و حمام و دستشویی، در فضای هتل ها و نما کاری نمای های خارجی ساختمان ها نیزمی تواند ایده بسیارخوبی باشد.

 

حمام

فضای داخلی حمام نیز مانند فضای داخلی خانه دارا ی جزئیات می باشد. مثلا قراردادن وان حمام و حوله ها و استفاده از کاشی ها و نورپردازی روشن و قرار دادن شیشه ای برای جداکردن فضای بین وان حمام و قسمت رختک کن آن استفاده از لامپ ها و استفاده از آبجکت جزئیاتی هستن که باید در انتخاب آن دقت نمود .اما شما طراح و معمارعزیز می توانید ازآبکت صحنه آماده حمام بدون صرف وقت زیاد برای تهیه آن ، دانلود کرد ه ومورد استفاده قراردهید.

 

میز و صندلی

میز یک وسیله ای است که یک صفحه و پایه هایی تشکیل شده و معمولا برای صرف غذا یا هنگام مطالعه و انجام امور کاری و اداری از آن استفاده می شود. میز و صندلی اگربه درستی در طراحی خانه انتخاب شوند و در محل مناسبی قرار گیرند می توانند باعث زیبایی صحنه طراحی شده خانه شوند.میزها می توانند گرد یا مربعی یا مستطیلی یاهم از اشکال و مدل های مدرنیته امروزی باشند. متریال میز ها وصندلی ها عمدتا چوبی می باشند، اما مدل های فلزی و استیل و شیشه یا از جنس پلاستیک و پلیمر نیز هستند. میز و صندلی های مربوط به غذاخوری یا در محیط آشپزخانه و یا در محیطی از اتاق نشیمن قرار می گیرند.

 

https://ext-6128785.livejournal.com/1876.html

  انتشار : ۲۲ شهریور ۱۴۰۱               تعداد بازدید : 26

برچسب های مهم

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما