محل لوگو

انواع کاربرد درب بطری


انواع کاربرد درب بطری

انواع کاربرد درب بطری

درب بطری بسیار کاربردی است که و خیلی از افراد به سادگی از کنار آن رد می شوند و نکته مهم این است که درب بطری کاربرد های فراوانی دارد و درب بطری پلاستیکی برای انواع بطری پت و بطری پلاستیکی پلی اتیلن در سایز و مدل های مختلفی تولید می شود .درواقع همانطور که گفته شد درب بطری پلاستیکی در مدل و سایز های مختلفی موجود است که برای پلمپ کردن بطری پلاستیکی و ظروف پلاستیکی کاربرد دارد.با شروع فصل تابستان و مصرف بالا نوشابه و دوغ و این دسته از نوشیدنی ها باعث می شود تا زباله های پلاستیکی بیشتری تولید کنیم و به محیط زیست آسیب بزنیم .اما می توانیم جلو این اتفاق را بگیریم و از درب بطری پلاستیکی استفاده های مفیدی داشته باشیم . در واقع می توانیم از درب بطری و استفاده از خلاقیت خود کار های دستی زیبایی را بسازیم . تولید درب بطری آب معدنی

 

نشانه‌های مکانیکی درب مرغوب

  • گشتاور باز و بسته شدن درب بطری باید در حد مناسبی باشد. به نحوی که بستن آن به صورت روان انجام شده و نیازمند نیروی زیادی نباشد. در نقطه مقابل نیز در عین کیپ و سفت بودن، باز کردن درب بطری فرد را به زحمت نیندازد. سهولت در باز و بسته شدن درب، یکی از مهم‌ترین نشانه‌های مکانیکی یک محصول خوب است.
  • درب بطری مرغوب فاقد هرگونه نشتی در برابر فشار مایع است. به گونه‌ای که بطری حتی در حالت برعکس و در مواجهه با فشار عمودی مایع نیز نباید کمترین نشتی از خود نشان دهد.
  • غیرفابل نفوذ بودن در برابر گاز نیز اهمیت زیادی دارد. اگر دربی که انتخاب می‌کنید برای بطری محصولات گازدار است، باید این بخش با دقت بیشتری مورد بررسی قرار گرفته و در طول زمان‌های طولانی تعیین شود. میزان افت فشار گاز محلول‌های گازدار، بر مبنای زمان سپری‌شده قابل تست و بررسی است. تولید کننده درب بطری آب معدنی
  • درب بطری مرغوب همچنین در برابر فشار عمودی از بیرون و ضربه شدید، باید مقاومت کافی از خود نشان داده و با ترک، برش یا شکستگی مواجه نشود. البته معمولاً حد منطقی و استانداردی برای نیرو تعیین خواهد شد زیرا اساساً توان مقاومت درب، تا سقف معینی است. هر قدر سقف پذیرش نیرو و ضربه بالاتر باشد، محصول انتخابی مرغوب‌تر است.

 

تأثیر پاندمی کرونا در بازار درب بطری چگونه بوده است؟

درب‌های بطری، به عنوان یک جزء و یک بخش از بطری‌های پلاستیکی کاربرد دارند و بدون آن‌ها در عمل هیچ معنایی ندارند. پس کاملاً طبیعی است که قیمت و میزان عرضه و تقاضا برای آن‌ها، به طور مستقیم وابسته به وضعیت بطری‌های پلاستیکی و پت پریفرم باشد. همانطور که پاندمی کرونا، باعث فراز و نشیب تقاضا و قیمت بطری‌های پلاستیکی و پت پریفرم شد، قیمت درب بطری نیز از حملات پاندمی کرونا مصون نماند. در اوایل دوران پاندمی کرونا قطع زنجیره تأمین مواد اولیه قیمت این دست محصولات را بالا برد و در ادامه نیز تقاضای بیشتر تولیدکنندگان برای استفاده از بطری‌های پلاستیکی، این روند را حفظ کرد. ساخت درب بطری آب معدنی

 انواع کاربرد درب بطری

نکته‌های طلایی خرید درب بطری چیست؟

اما اگر در صدد یافتن نکته‌های طلایی و معیارهایی کاربردی برای خرید درب بطری هستید، توجه شما را به این بخش جلب می‌کنیم. ما در این بخش قصد داریم تا در قالب یک جمع‌بندی کلی، ضمن مروری کلی بر محتویات این یادداشت، یک جمع‌بندی در مورد نکات طلایی داشته باشیم. اما چه نکاتی برای موفقیت در خرید درب بطری، اهمیت دارند؟

 

تولید درب بطری در آوان پلاست

درب بطری پت پلاستیکی با استفاده از دو روش تولید می شود . روش اول برای تولید درب بطری، روش تزریق می باشد. در واقع علاوه بر دستگاه تزریق پلاستیک پریفرم دستگاه تزریق پلاستیک همه کاره هم برای تولید درب بطری موجود است . تحویل درب بطری آب معدنی

روش دوم برای تولید درب بطری ، قالب گیری تحت فشار می باشد . در واقع درب بطری پلاستیکی و درب بطری پت به روش قالب فشاری چرخان تولید می شود .
در روش تحت فشار به این صورت است که در ابتدا مواد گرم می شود و سپس درون حفره قالب قرار داده می شود .

فک بالایی قالب همراه با فشار زیاد بسته می شود ، این فشار باعث می شود تا مواد را مجبور کند تا همه در یک سطح قالب باشند و علاوه بر این ترکیب گرما و فشار همزمان کمک می کند تا مواد به آرامی سرد شوند و کیفیت محصول خروجی بیشتر خواهد شد .

 انواع کاربرد درب بطری

فاوت درب بطری با بدنه چیست؟

درب بطری با بدنه چه تفاوتی دارد ؟ در واقع بهتر است که درب بطری را جمع آوری کرده و بازیافت کنید زیرا که درب بطری دارای جنس خالص و مرغوبی می باشد و همچنین سبک و قابل حمل می باشد.به این دلیل بازیافت درب بطری کاربرد فراوانی دارد و در لوازم اداری و حتی تجاری استفاده می شود.همچنین جنس بدنه بطری، پلی اتیلن تری فتالات است و لفافه ای که دور آن قرار می گیرد جنس های مختلفی دارد و بیشتر از جنس پی وی سی است.اما درب بطری دارای جنس پی ای پلی اتیلن است و هر کدام از این ها دمای ذوب متفاوتی دارند . به این دلیل درب بطری پلاستیکی قابل بازیافت هستند.درب بطری پلاستیکی بسیار کوچک است و در طبیعت رها می شود و باعث آسیب به محیط زیست می شود به همین دلیل بازیافت درب بطری کمک بزرگی به محیط زیست می شود.

انواع کاربرد درب بطری

چه استانداردی در تولید درب بطری رعایت می‌شود؟

در تولید درب بطری مرغوب، ده‌ها استاندارد مختلف و قاعده کلیدی اهمیت دارند. به نحوی که شاید پرداختن به همه آن‌ها اصلاً در حوصله متن نباشد. اما با این حال قصد داریم تا برخی از موارد اصلی و کلیدی در این پروسه را در کنار هم مرور کنیم. پیش از ورود به بحث و برشمردن موارد موجود، اشاره به یک نکته خالی از لطف نیست. دقت داشته باشید که این قسم از فرآیندهای تولید، شامل دو دسته از استانداردهای اصلی می‌شوند. استانداردهای دسته اول، مجموعه قواعد نظارتی هستند که به منظور تأیید کیفیت محصول الزامی تلقی می‌شوند. به عنوان مثال استفاده از یک پلاستیک با دفعات بالای بازیافت، ممکن است مورد تأیید نهادهای نظارتی از جمله بهداشت و اصناف نباشد. اما دسته دوم استانداردها، در اصل قواعدی هستند که به تجربه تولیدکنندگان ایجاد شده و برای تولید یک محصول باکیفیت‌تر کاربردی هستند. رعایت استانداردهای دوم، مورد تأکید و نظارت بخش‌های رسمی و قانونی نیست و صرفاً برای افزایش کیفیت محصول الزامی هستند. ابتدا به برخی استانداردهای دسته اول بپردازیم. فروش درب بطری آب معدنی

 

استانداردهای دسته دوم

اما استانداردهای دسته دوم، که پیش‌تر به ذکر توضیحاتی در مورد آن‌ها پرداختیم، بیشتر بر ویژگی‌های فنی و تخصصی در عملکرد درب بطری نظارت دارند. برای هر یک از وجوه عملکرد یک درب، فاکتورها و معیارهای روشنی مشخص شده که با استفاده از آن‌ها می‌توان اطلاعات دقیقی در رابطه با کیفیت و عملکرد بدست آورید. برخی از این فاکتورها به شرح زیر هستند. نیاز به ذکر است که این فاکتورها را می‌توان در دو دسته فیزیکی و مکانیکی قرار داد. البته پرداختن به تمایزهای این دو دسته و بررسی جدا از هم آن‌ها در حوصله متن نیست؛ لذا در این لیست، بدون تفکیک برخی از فاکتورهای مؤثر در استانداردهای دسته دوم را ذکر می‌کنیم. هرچند در بخش بعدی به انضمام این موضوع را بررسی می‌کنیم.

  • میزان نشتی مایع
  • میزان نشتی گاز
  • مقاومت در برابر ضربه
  • گشتاور مورد نیاز برای باز و بسته شدن
  • مقاومت در برابر انتقال بو، مزه و رنگ در تماس با مایع
  • قطر، ارتفاع داخلی و خارجی و اختلاف ضخامت بین لبه‌های بیرونی و درونی

انواع کاربرد درب بطری

آیا امکان بازیافت دربهای بطری های پلاستیکی وجود دارد؟

بطری های پلاستیکی یکی از بزرگترین منابع زباله های پلاستیکی در جهان شناخته می‌شوند و این در حالی است که تجهیزاتی برای بازیافت بطری های پلاستیکی از مدت‌ها پیش تاسیس شده‌اند و برای انواعی از این بطری ها به کار برده می شوند ولی همچنان بخشی از بطری‌ها وجود دارد که می تواند مشکلاتی را در روند بازیافت به وجود آورد و این همان درب پوششی آن است. در تلاشی که در سال ۲۰۱۶ صورت گرفت تا زباله ها از سواحل هونولولو گردآوری شوند حدود ۵ هزار قطعه از دربهای بطری های پلاستیکی پیدا شدند و در سال ۲۰۱۷ نیز سازمان پاکسازی بین المللی سواحل اعلام کرد که دربهای بطری های پلاستیکی به عنوان سومین زباله ای هستند که در دنیا به بیشترین میزان گردآوری می‌شود. هنوز هم گردآوری و پاکسازی درب های بطری های پلاستیکی کار دشواری به نظر می‌رسد اما حقیقت این است که ما به عنوان مشتریان معمولی محصولات چه کاری می‌توانیم انجام دهیم و یا آیا روش مناسبی وجود دارد تا با کمک آن بتوانیم این دربهای بطری ها را بازیافت کنیم؟

 انواع کاربرد درب بطری

آیا می توان درب های بطری های پلاستیکی را بازیافت کرد؟

درب بطری های پلاستیکی نیز همانند سایر محصولات پلاستیکی قابلیت بازیافت را دارند و فرآیند بازیافت آنها نیز با سایر محصولات پلاستیکی تفاوت چندانی ندارد زیرا در مرحله اول آنها طبقه‌بندی می‌شوند، سپس مورد بررسی قرار می‌گیرند و شسته می‌شوند، به قطعات کوچکتر تقسیم می‌شوند، خشک‌ میشوند، ذوب می‌شوند و در نهایت نیز به قرص تبدیل می‌شوند. این فرآیند به نسبت گران قیمت بوده و زمان زیادی را نیز هدر می‌دهند اما فرآیندهایی نیز وجود دارند که به کمک آن ها می توان سایر محصولات را بازیافت نمود.این احتمال نیز وجود دارد که تعداد زیادی از افراد این را بدانند که بازیافت درب های پلاستیکی بسادگی انداختن آنها در تجهیزات بازیافت محلی نیست. تعدادی از این تجهیزات به گونه‌ای عمل می‌کنند که باید قبل از انداختن بطری های آب در آنها دربهای پلاستیکی را از بطری ها جدا کنید و تعدادی از آنها حتی چنین شرایطی را دارند که امکان انداختن بطری های پلاستیکی به همراه دربهایشان در آنها وجود ندارد. قیمت درب بطری آب معدنی

 

https://ext-6128785.livejournal.com/1329.html

  انتشار : ۳۰ مرداد ۱۴۰۱               تعداد بازدید : 30

برچسب های مهم

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما