علت های محبوبیت شبکه اجتماعی اینستاگرام
1. اینستاگرام شبکه ای برای همه مردم: شاید اولین چیزی که هنگام کارکردن با اینتساگرام به چشم بیاید سادگی و کاربر پسند بودن آن است ، اینستاگرام از سادگی بسیاری بهره می برد ، امکان استفاده از انواع فیلترها ، امکانات تغییر در عکس ها و تصاویر ، تنظیمات گسترده شخصی سازی پیج و… مواردی است که اینستاگرام با حفظ سادگی آن ها را به کاربرانش هدیه می دهد. این مساله تا حدی پیش رفته است که حتی افرادی که آشنایی زیادی با فضای مجازی ندارند می توانند به راحتی کار با اینستاگرام را بیاموزند. افراد با سنین مختلف پیج خودشان را ساخته و تصاویرشان را با دیگران به اشتراک می گذارند ؛ حتی آن دسته از افرادی که فعالیت اجتماعی زیادی ندارند و بیشتر وقتشان را در خانه می گذرانند ترجیح می دهند با بهره گیری از اینستاگرام از محیط اطراف و وقایع پیرامونشان اطلاعات جامعی کسب نمایند.
2. زبان بین المللی یکسان و عکس محور بودن اینستاگرام: بسیاری از طرفداران اینستاگرام مهم ترین دلیل خود در استفاده از این شبکه اجتماعی را عکس محور بودن آن می دانند. از نظر این افراد از طریق اینستاگرام می توان تنها با اشتراک تصاویر بسیاری از حرف ها را به کاربران منتقل نمود و دیگر نیازی به نوشتار و … نیست. عکس محور بودن روشی گویاتر ، تاثیرگذارتر ، قانع کننده تر و آسان تر از سایر روش هاست. علاوه بر آن اشتراک تصاویر نیازی به ترجمه ندارد و اکثر کاربران با مشاهده تصاویر می توانند مفهوم مورد نظر ما را درک کنند.
3. معرفی راحت تر هویت و سبک زندگی کاربران: عکس ها بسیار راخ ت و سریع گویای شخصیت ، هویت و سبک زندگی ما هستند. با مشاهده چند تصویر منتشر شده توسط یک فرد تقریبا می شود فهمید که او چه طرز فکری دارد ، در چه شرایطی زندگی می کند ، سبک زندگی اش چگونه است ، چه مسائلی برای او مهم است و … . عکس ها در اینستاگرام به راحتی هویت افراد را نمایان می کنند. این موضوع یکی از مهم ترین دلایل محبوبیت اینستاگرام است چرا که این موضوع باعث ارتباط گیری راحت تر کاربران و شناخت دقیق تر آن ها از یکدیگر می شود.
4. قابلیت های تجاری و برندینگ اینتساگرام: با اینکه مدیران و سازندگان اینستاگرام بارها اعلام کرده اند این شبکه اجتماعی را برای ارتباط گرفتن مردم با یکدیگر و نشان دادن دنیای پیرامونشان پایه گذاری کرده اند، اما خواسته یا ناخواسته، این فضای مجازی، قابلیت تجاری نیز پیدا کرده و برای برخی شرکتهای بزرگ یا کسب و کارهای خانگی، منافعی به همراه داشته است.کسب و کارهای مختلف با ساختن پیج در اینستاگرام و معرفی خدمات یا محصولاتشان با استفاده از تصاویر یا ویدئو فضای بسیار مساعدی را برای خودشان فراهم نموده اند و توانسته اند بازاریابی مناسبی را انجام دهند.
5. توانایی اطلاع رسانی سریع اینستاگرام: در شبکه اجتماعی اینستاگرام ، کاربران امکان دازند از زندگی روزمره خود ، حوادث و وقایع اطرافشان و یا هر چیزی را که دوست دارند عکس گرفته و نهایتاً آن را با سایر کاربران به اشتراک بگذارند. از آنجا که این به اشتراک گذاری از طریق تلفن همراه و تبلت به سادگی صورت میگیرد و افراد در بیشتر طول روز موبایل و تبلت هایشان را همراه خود دارند ، میتوانند در هر جایی که باشند، با دیدن واقعه ای مهم، دیگران را در جریان آن اتفاق قرار دهند.
6. اینستاگرام ، شبکه اجتماعی مرتب ، کلاسیک و مدرن: یک قابلیت متمایز اینستاگرام، قرار گرفتن تصاویر به فرم مربع شبیه به عکس دوربینهای اینستماتیک کداک یا پولاروید است. در این حالت، این شبکه به اشتراک گذاری عکس، هم احساسی نوستالژیک به کاربر منتقل میکند و هم با انواع قابلیتهایی که در اختیار او میگذارد، سبب میشود عکسها از کیفیت مناسبی برخوردار باشند. در حقیقت اینستاگرام امکانات مدرن و پیچیده را با زبانی ساده به کاربران ارائه داده است این توانایی ها ، هم برای کسانی که مخاطبان عادی عکس و عکاسی هستند از جذابیت برخوردار است و هم برای عکاسان حرفه ای که میخواهند به جای نمایشگاه عکس، از طریق تلفن همراه با مخاطبانشان ارتباط داشته باشند.
7. بالا بردن میزان واکنش پذیری افراد نسبت به وقایع: بالا رفتن دقت نظر نسبت به حوادث و محیط زندگی در کنار افزایش کیفیت زندگی یکی از اصلی ترین نتایج استفاده صحیح کاربران از اینستاگرام است. بصری بودن تبادل اطلاعات در اینستاگرام باعث می شود که افراد با دقت بیشتری به جزییاتی که در اطرافشان وجود دارد نگاه کنند و برای داشتن زندگی با کیفیت بهتری نسبت به آنچه قبل از آن داشتند، تلاش کنند. کاربران اینستاگرام به دنبال سوژه سازی با دقت بالایی به حوادث و مسائل اطرافشان نگاه می کنند. البته لازم به ذکر است که این موضوع می تواند در بسیاری از موارد باعث مصرف گرایی ، الگوبرداری غلط و انتشار اکاذیب به منظور محبوبیت شود.
8. کاهش فاصله طبقاتی در ارتباط گیری: یکی از قابلیت های جالب اینستاگرام که در اغلب شبکه های اجتماعی دیگر نیز وجود دارد، قابلیت ارتباط گرفتن مردم با افراد سرشناس در حوزه های مختلف فرهنگی، ورزشی، اجتماعی، سیاسی و … است. چهره های دانشگاهی یا بازیگران و خواننده ها و ورزشکاران سیاست مداران و افراد سرشناس، با حضور در این شبکه اجتماعی و به اشتراک گذاشتن دیدگاه ها و آخرین فعالیت هایشان، به طور مستقیم با مردم در ارتباط هستند و انتقادها و پیشنهادهای آنها را سریعا دریافت میکنند. این قابلیت که مزیتی دوسویه است، تا کنون پای چهره های سرشناس زیادی را به اینستاگرام باز کرده است؛ هرچند در برخی موارد، هجمه هایی که علیه آنها در صفحه شخصی شان صورت گرفته سبب شده عطای داشتن آن را به لقایش ببخشند.
9. ایجاد تحرکات اجتماعی: یکی از مهمترین اتفاقاتی که شبکه های اجتماعی به همراه داشته، تحرک اجتماعی و بیرون آوردن اجتماع از فضای رکود و رخوت است. اینستاگرام به خوبی توانسته است که مردم را در مورد مسائل مختلف اجتماعی مطلع نموده و آن ها را وادار به کنش نماید. بارها شاهد این بوده ایم که یک سو مدیریت ، رفتار ناپسند یا بی توجهی نسبت به وظایف توسط مسئولین ، سیاست مداران ، بازیگران و … آن ها را مورد هجمه های فراوان در اینستاگرام قرار داده است. اینستاگرام فضای انتقادی و پیشنهادی فعال و کنش گرایی را به وجود آورده است.
قدم به قدم تا کسب درآمدهای بزرگ
شاید فکر میکنید حالا که افراد زیادی وارد فضای اینستاگرام شده و به کسب درآمد میپردازند برای شروع دیر شده است! اما شما سخت در اشتباه هستید، اینستاگرام شبکهای با ظرفیتهای بسیار زیاد است به شرطی که بدانید چگونه و از کجا شروع به کار کنید. در اوایل شروع به کار این شبکه افرادی وارد شدند که با شناخت ظرفیتهای آن به راحتی راه خود را پیدا کردند. پیجهایی با موضوعات طنز، متنهای عاشقانه ، جوک و انواع دیگر که حتما با این نوع پیجها آشنایی دارید. جذب فالوورهای زیاد این پیجهای را وارد مسیری دیگر کرد. انجام تبلیغات برای سایر صفحات اینستاگرامی، برای هر ساعتی که تبلیغ یک صفحهی دیگر را میگذاشتند پول دریافت میکردند. اکنون اگر شما هم قصد دارید در این راه شروع به کار کنید با رعایت چند نکته موفقیت خود را تضمین خواهید کرد.
1.تنظیم پروفایل : تا وقتی که یک پروفایل مناسب با موضوع خود نداشته باشید نمیتوانید شروع به کار کنید. پروفایل شما شامل یک عکس که بهتر است تصویر یا لوگویی از کارتان باشد، نام کاربری و نام صفحهی کابری که هر دو میتواند اسمی باشد که میخواهید با آن کار خود را شروع کنید. آدرس یک وبسایت که به صورت یک لینک کلکی قرار داده میشود و بیوگرامی، در این قسمت توضیحاتی کامل در مورد کار یا هر چیزی که لازم باشد میتوانید بنویسید و این میشود یک معرفی نامه برای پیج شما.
2.محتوای مخصوص به خود داشته باشید : موضوع مورد بحث خود را پیدا کنید و فقط در مورد همان چیزی که مد نظر دارید پست بگذارید. محتوایی که منتشر میکنید جدید جالب باشد متنهای طولانی را بی خیال شوید و هدف خود را با توضیحاتی کوچک و کامل برسانید.
3.جذب فالوور : مهمترین قدم برای موفقیت در اینستاگرام داشتن فالوور است. باید به دنبال راهی برای جذب فالوور و افزایش محبوبیت پیج خود باشید.
خرید فالوور اینستاگرام چه کمکی به ما میکند؟
صفحات اینستاگرامی که فالووری بالایی دارند معمولا بیشتر از صفحات دارای فالوور کم مورد توجه قرار میگیرند. فالوور زیاد به خودی خود سبب افراد دیگر به این صفحهها میشود. اما اگر شما تازه صفحهی خود را تاسیس کردهاید و فالوورهای بسیار کمی دارید برای افزایش این تعداد چه راهی مناسب است؟ توصیهی ما به شما خرید فالوور اینستاگرام است. در شروع کار با خرید تعدادی فالوور اعتبار پیج خود را افزایش میدهید و باعث جذب فالوورهای بیشتری خواهید شد. افزایش فالوور به وسیلهی خرید فالوور اینستاگرام باعث میشود پست شما وارد قسمت جستجوهای اینستاگرام شده و بازدیدهای پیج شما را افزایش دهد. البته شرط این افزایش اینستاگرام شبکهی اجتماعی گسترده برای تمامی مردم یکی از دلیل محبوبیت اینستاگرام این است که شبکه اجتماعی اینستاگرام یک تریبون برای عموم مردم محسوب میشود. تمامی مردم به آسانی میتوانند با این برنامه کار کنند زیرا اینستاگرام یک شبکه بدون پیچیدگی است. اینستاگرام قابلیتهای بسیار زیاد و متنوعی دارد برای مثال فیلترهای مختلف، امکانات، ادیت عکس و تنظیمات شخصی سازی صفحه. استفاده از اینستاگرام برای تمامی سنین راحت است و محدودیتی ندارد. از دیگر علت معروفیت اینستاگرام میتوان به انتشار و به اشتراک گذاشتن عکس یا ویدیو با دیگران اشاره کرد. این مورد از ویژگی جذاب اینستاگرام است.
به اشتراک گذاشتن عکس و ویدیو در اینستاگرام
بر اساس یک نظر سنجی مشخص شده است که یکی از مهمترین دلیل محبوبیت اینستاگرام قابلیت به اشتراک گذاشتن تصویر و ویدیو و ارسال آن به دوستان و … است. شما میتوانید به جای نوشتن یک مطلب طولانی برای رساندن منظور خود به کاربران، از یک عکس برای انتقال مطلب استفاده کنید. همچنین توجه به این نکته ضروری است که کاربران بیشتر تمایل دارند تا به جای خواندن یک متن بلند بالا، یک عکس جذاب را در صفحع اینستاگرام خود ببینند و یا بوسیله یک ویدیو جذاب منظور شما را درک کنند. همچنین ممکن است در میان تعداد زیاد فالووران شما، برخی از دنبال کنندگان از سایر کشورها باشند. پس با انتشار ویدیو یا عکس نیازی به ترجمه مطلب برای این دسته از افراد را ندارید. به این ترتیب شما میتوانید مخاطبینی از سایر کشورها نیز داشته باشید. البته برای رونق کسب و کار بهتر است فالوور اینستاگرام ایرانی داشته باشید. بازدید داشتن محتوای خوب و جذاب است که بدون داشتن آن هیچ پیشرفتی نخواهید داشت حتی با افزایش فالووری که انجام میدهید.
محبوبیت اینستاگرام در کدام کشورها بیشتر است؟
براساس تحقیقات وبسایت statista که در ماه ژانویه 2018 نتایج آن را اعلام نمود ، شاهد معرفی فهرست 10 کشور جهان که مردم ما بیشترین عضویت و استفاده از اینستاگرام را دارند ، هستیم. جالب است بدانید که نام کشورمان نیز در میان این 10 کشور به چشم می خورد که این موضوع نشان دهنده همه گیر شدن اینستاگرام در میان مردم ماست.
برچسب های مهم