محل لوگو

چند نکته مهم برای بلاگر شدن


چند نکته مهم برای بلاگر شدن

اهمیت تهیه فیلم آموزشی کوتاه برای بلاگر چیست ؟

با ظهور شبکه‌های اجتماعی همچون «TikTok» و اینستاگرام ریلز، اهمیت فیلم‌های آموزش کوتاه بیشتر شده است. به همین دلیل در بررسی این موضوع که وظیفه یک بلاگر چیست و چطور می‌تواند بلاگر موفقی در اینستاگرام باشد باید به اهمیت یادگیری ویرایش و تدوین ویدیو اشاره کرد. تهیه ویدیوهای کوتاه رشد بسیار خوبی را در اینستاگرام به همراه دارد. به همین دلیل، در ادامه نکاتی کوتاه را برای تهیه ویدیوهای آموزشی مطرح می‌کنیم.

 

اهمیت شروع کار

برای افرادی که مدت‌ها در اینستاگرام عکاسی کرده‌اند، تولید فیلم کوتاه ممکن است قدری دشوار باشد. حتی ممکن است در رابطه با تهیه تجهیزات تردید داشته باشند. نکته مهم در چنین شرایطی، فقط شروع به کار است. تا شروع نکنید به نتیجه دلخواه نخواهید رسید. شاید در ابتدا ویدیوهایی که تولید می‌کنید کیفیت مناسبی نداشته باشند اما به مرور در مسیر خود پیشرفت خواهید کرد.

 

تحقیق کنید

پیشنهاد می‌شود برای این‌که ویدیوهای تعاملی مناسبی را تولید کنید روزانه حداقل ۱۵ دقیقه را برای تحقیق در نظر بگیرید. در این ۱۵ دقیقه در جستجوی این باشید که دیگران چه نوع ویدیوهایی را تولید کرده‌اند. با این کار، ویدیوهایی با تعامل بالا تولید می‌کنید.

 

ویدیو هدفمند داشته باشید

مطمئن شوید که هر ویدیویی که تولید می‌کنید، شاخصه‌های زیر را به همراه داشته باشد:

• آموزشی

• جذاب و انگیزشی

• مرتبط با تخصص شما و فعالیت حساب کاربری

 

قلاب بیاندازید

این تکنیک را شاید بتوان با ماهیگیری مقایسه کرد. استفاده از قلاب در ماهیگیری، اجازه حرکت را از ماهی می‌گیرد. شروع ویدیوهای شما نیز باید به گونه‌ای باشد که مخاطب از پست شما گذر نکند و به نوعی با یک قلاب او را نگه‌ دارید. قلاب‌ها را می‌توان به انواع مختلفی تقسیم کرد که در زیر آورده شده است.

قلاب بصری: مانند لباسی رنگی

قلاب متنی: متنی که به حل مشکل مخاطب اشاره کند. به طور مثال می‌دانیم که وظایف فشن بلاگر چیست و حال اگر شروع یک پست با عنوانی مانند «۶ استایل مختلف بهاری با رنگ سفید» باشد، قلاب متنی مناسبی فراهم کرده‌ایم.

قلاب حرکتی: در ابتدای ویدیوی خود حرکات شاد و جذاب داشته باشید. برخی در ابتدا دستی برای دوربین تکان می‌دهند و برخی دیگر به سمت دوربین پرش می‌کنند.

 

نقش بهلینک برای بلاگر چیست ؟

در پروفایل اینستاگرام تنها امکان درج یک لینک وجود دارد. بنابراین اگر بخواهید چند لینک را در پروفایل خود قرار دهید باید از سرویس‌هایی استفاده کنید چنین امکانی را فراهم کنند. با توجه به این‌که می‌دانید وظیفه بلاگر چیست و لینک‌های مختلف چه اهمیتی برای او دارند، کاربرد این سرویس بیش از پیش روشن می‌شود. بهلینک نوعی کارت ویزیت آنلاین به شمار می‌آید که به کمک آن می‌توانید لینک کمپین‌های تبلیغاتی، لینک آخرین نوشته‌ها، آدرس و همچنین سوالات متداول را در آن قرار دهید.

 

با چه نظمی باید مطالب را منتشر کنیم؟

سوالی که در این‌جا مطرح می‌شود این است که اگر فعالیت مستمر داشته باشیم، مطالب خود را هر چند وقت یکبار باید منتشر کنیم؟ برای پاسخ به این سوال باید به نکته اول یعنی «شناخت مخاطب» توجه داشته باشیم. نمی‌توان عدد دقیقی را در این رابطه مطرح کرد. به طور مثال، آن‌چه که در رابطه با نحوه بازاریابی شبکه‌های اجتماعی مطرح کردیم، بیان می‌کرد که بهترین حالت برای پست‌های شبکه‌های اجتماعی این است که هر روز یک پست داشته باشیم. کمترین عدد برای این موضوع نیز تعداد ۴ پست در هفته بود. در رابطه با پست‌های وبلاگ، میزان حداقل یک پست در هفته را ذکر می‌کنند اما همانطور که گفته شد، این موضوع کاملا مرتبط با مخاطب است. علاوه بر این، آمارها نشان داده است که هرقدر تعداد خروجی یا همان تعداد پست‌ها بیشتر باشد، افزایش «لید» (Lead) یا مشتری راغب بیشتری خواهیم داشت.

 

اهمیت شناخت مخاطب اینستاگرام برای بلاگر چیست ؟

اگر یک بلاگر اینستاگرام علاوه بر اطلاعات کلی مانند سن و جنسیت، اطلاعات ارزشمند دیگری مانند شغل، مشکلات و اهداف فالوورهای خود را بشناسد، محتوای بهتری در اختیار او قرار می‌دهد. علاوه بر این با برندهای مورد علاقه آن‌ها آشنا می‌شود و اگر روزی محصولاتی تولید کرد از علاقه‌مندی‌ها و نیازهای آنان آگاهی خواهد داشت.

برای شناخت مخاطب اینستاگرام راه‌های مختلفی وجود دارد که در زیر به طور خلاصه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

• توجه به نظرات پست‌ها: در کپشن اینستاگرام از کاربران بخواهید که نظرات خود را بنویسند تا شناخت بیشتری از آن‌ها پیدا کنید.

• نظرسنجی در استوری اینستاگرام: استفاده از استیکر «Poll» کار را برای تهیه فرم‌های نظرسنجی آسان می‌کند. به این ترتیب می‌توانید سوال‌هایی مانند نوع شغل (شغل‌های ۸ تا ۱۶ یا ۹ تا ۱۷) را از آن‌ها بپرسید. همچنین سوالاتی همچون نوع پست‌های مورد علاقه کاربران نیز از این طریق امکان‌پذیر است.

• استفاده از گوگل برای تهیه فرم نظرسنجی: اگر بخش قبل برای نظرسنجی کافی نبود می‌توانید از فرم‌های آنلاین مانند «Google Form» استفاده کنید. البته توجه کنید که این نوع نظرسنجی نیازمند صرف وقت زیادی است و باید مشوقی مانند کد تخفیف در نظر بگیرید تا افراد تمایل به شرکت در نظرسنجی داشته باشند

 

نحوه تدوین استراتژی بلاگ نویسی

اگر مطلب را تا اینجا دنبال کرده باشید، به خوبی می‌دانید که وظایف بلاگر چیست و چگونه می‌توان به یک بلاگر موفق تبدیل شد. علاوه بر این، با انواع مختلف بلاگ نیز آشنا شده‌اید. اما تمامی این مطالب زمانی کاربرد دارند که محتوایی برای انتشار داشته باشید و این محتوا را با استراتژی مناسبی سازمان‌دهی کرده باشید. در ادامه این مطلب به طور کامل و گام به گام به بیان استراتژی بلاگ‌نویسی می‌پردازیم تا با استفاده از این گام‌ها بدانید که نقش بلاگر چیست و چگونه می‌تواند با استراتژی مناسب، بلاگری خود را توسعه دهد.
نحوه تدوین استراتژی برای بلاگر شدن را می‌توان به سه بخش کلی زیر تقسیم کرد:

نحوه شروع یک بلاگ موفق

استراتژی بازاریابی بلاگ

نحوه رسیدگی و نگهداری از بلاگ

 

نقش شروع بلاگ موفق برای بلاگر چیست ؟

برای این‌که بدانید کار بلاگر چیست و این کار را برای خودتان انجام دهید، در مرحله اول باید یک بلاگ شخصی و موفق داشته باشید. به طور کلی انجام مراحل زیر برای شروع و راه‌اندازی یک بلاگ موفق پیشنهاد می‌شوند:

• انتخاب موضوع بلاگ و هدف آن

• انتخاب سیستم مدیریت محتوا

• طراحی سایت

• تعیین نویسنده و مدیر سایت

• تعیین نحوه و زمان‌بندی انتشار مطالب

• نوشتن مطالب کامل و ارزشمند

• درج CTA

• انتشار مطالب

• رصد پیشرفت بلاگ

 

انتخاب موضوع بلاگ و هدف آن

اولین بخش توسعه استراتژی بلاگری این است که به طور واضح موضوع و هدف بلاگ را تعیین کنید. زمانی که بخواهیم به بررسی این بخش بپردازیم که موضوع بلاگر چیست و برای نوشته‌های خود چه هدفی دارد باید این نکته را در نظر بگیریم که موضوع به حدی گسترده باشد که بتوان برای آن صدها مطلب مختلف تولید کرد. البته همزمان این موضوع باید به شکل ویژه‌ای مرتبط با کسب و کار شما نیز باشد.
زمانی که هدف وبلاگ فکر می‌کنید، این سوال را از خود بپرسید که «چرا چنین مجله اینترنتی باید راه‌اندازی کنم؟». باید بتوانید که پاسخ این سوال را در یک جمله و به طور کامل بیان کنید. اهداف وبلاگ خود را در جایی یادداشت کنید تا همزمان با گسترش و توسعه مجله بتوانید به آن مراجعه کنید.

 

تهیه هاست مناسب و ثبت بلاگ

تهیه هاست و ثبت بلاگ دو بخش مختلف را شامل می‌شود. در ابتدا در مورد ساختار URL بلاگ صحبت می‌کنیم. «نام دامنه» که به «ریشه دامنه» (Root Domain) هم شناخته می‌شود، متنی در URL است که وب‌سایت و به دنبال آن کسب‌وکار شما را توصیف می‌کند. به طور مثال، دامنه فرادرس به صورت «faradars.org» تعریف میٰ‌شود.

 

ساب دامین یا زیردامنه

«زیردامنه» (Subdomain) همانطور که از نامش پیداست، بخشی از دامنه اصلی را تشکیل می‌دهد و قبل از دامنه قرار می‌گیرد. به طور مثال اگر به URL مجله فرادرس دقت کنید، عبارت «blog» را قبل از دامنه سایت به صورت «blog.faradars.org» مشاهده می‌کنید که به این عبارت، ساب‌دامین یا زیردامنه می‌گویند. ساب‌دامین کاربرد بسیاری در سازماندهی محتوا دارد و انواع مختلف آن‌ها را می‌توان به کمک ساب‌دامین سازماندهی کرد. اگر وب‌سایت بزرگی را در اختیار دارید، استفاده از زیردامنه برای دسته‌بندی بخش‌های مختلف بسیار کمک‌کننده خواهد بود. به طور مثال، مطالب مربوط به مجله می‌توانند در بخش «blog» و مطالب مربوط به خرید با زیردامنه «shop» منتشر شوند.

 

ساب دایرکتوری یا زیرشاخه

«ساب‌دایرکتوری» (Subdirectory) بخشی از دامنه اصلی سایت و نشان دهنده صفحه خاصی از وب‌سایت شما است. یک ساب‌دایرکتوری ممکن است مشابه لینک زیر باشد:

«example.com/blog/article-name»

بهره‌گیری از ساب‌دایرکتوری به طور معمول اعتبار بیشتری را برای دامنه اصلی فراهم می‌کند. با این وجود، در طول زمان، کار را برای دسته‌بندی محتوا دشوار خواهد کرد چراکه برای سازماندهی مناسب محتوای تولیدی به ساب‌دایرکتوری‌های بیشتری نیاز پیدا می‌کنید و این مورد در «تجربه کاربر» (User Experience | UX) تاثیر خواهد داشت.

علاوه بر این، ساب‌دایرکتوری می‌تواند بیانگر نوع خاصی از محتوا باشد، به طور مثال، URL زیر بازدیدکنندگان از سایت را به مقالات «بازاریابی» (Marketing) هدایت می‌کند.

blog.example.com/marketing/article-name

در نهایت، گزینه‌ای که برای بلاگ خود انتخاب می‌کنید تاثیر بسیار زیادی در رتبه‌بندی طبیعی (ارگانیک) سایت خواهد داشت. از این‌رو باید به شکلی آگاهانه گزینه‌های موجود را انتخاب کنید.

در مرحله بعد باید یک سیستم مدیریت محتوا (CMS) انتخاب کنید. البته در حال حاضر بسیاری از سایت‌ها چه برای مدیریت محتوا و چه برای اجرای سایت خود از وردپرس استفاده می‌کنند. اگر با وردپرس و راه‌اندازی یک سایت آشنایی ندارید، مطالعه مطالب زیر نیز به شما کمک می‌کند.

  انتشار : ۲۰ تیر ۱۴۰۱               تعداد بازدید : 31

برچسب های مهم

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما