محل لوگو

انواع مختلف بلاگر و چگونگی کسب درآمد بلاگر


انواع مختلف بلاگر و چگونگی کسب درآمد بلاگر

بلاگر چیست ؟

به شخصی که یک بلاگ یا مجله اینترنتی را مدیریت کند و در آن مطلب بنویسد، بلاگر می‌گویند. البته در ایران به بسیاری از افرادی که در اینستاگرام تولید محتوا می‌کنند، نام بلاگر داده می‌شود و البته صحیح نیست. با این وجود، اگر فضای اینستاگرام را مانند یک وبلاگ تصور کنیم، می‌توان اینستاگرام را نیز نوعی روش بلاگری در نظر گرفت.

 

انواع بلاگ و بلاگر چیست ؟

بر اساس آمارهای مختلف، در حدود ۶۰۰ میلیون بلاگ فعال در اینترنت وجود دارد. این مقدار، چیزی در حدود یک‌سوم کل وب‌سایت‌های موجود در اینترنت است. در طول دو دهه گذشته به مرور، بلاگ‌ها منبع اثرگذاری از ارائه اطلاعات پیرامون هر موضوعی بوده‌اند.

این امکان وجود دارد که یک بلاگی را برای خودتان ایجاد و با دیگران ارتباط برقرار کنید. البته زمانی که به دنبال پاسخی برای بلاگر چیست باشیم باید به این نکته هم اشاره کنیم که بلاگری تنها به خوانندگان اختصاص ندارد بلکه شخص بلاگر هم به شکل‌های مختلف در این حوزه ابراز وجود می‌کند. به این ترتیب، زمانی که به خوبی بدانید بلاگر چیست و انواع مختلف آن را بشناسید، می‌توانید به بلاگری همانند یک شغل پردرآمد نگاه کنید چراکه به خوبی می‌توان با استفاده از روش‌های موفق دیجیتال مارکتینگ، درآمد مناسبی را بدست آورد.

به عبارت دیگر، روش‌های مختلفی برای کسب درآمد از بلاگری وجود دارد اما یک قانون طلایی بر آن حاکم است. این قانون بیان می‌کند که موضوعی را برای بلاگری انتخاب کنید که اشتیاق فراوانی نسبت به آن دارید. هر قدر که خودتان با موضوع درگیر باشید و به آن علاقه نشان دهید، به شکل بهتری می‌توانید نظرات خود را بیان و احساسات خود را منتقل کنید و همین امر، خواننده را به ذوق می‌آورد و تعامل بیشتری با مطالب شما خواهد داشت. به همین دلیل،‌ بعد از این‌که یاد گرفتیم بلاگر چیست به انواع بلاگ و بلاگر خواهیم پرداخت.

 

چگونه بلاگر اینستا شویم

اگر می‌خواهید در اینستاگرام به یک بلاگر موفق تبدیل شوید، باید این ویژگی‌ها را داشته باشید؛ ظاهری زیبا و موجه، فن بیان عالی، صدایی مناسب، مهارت اجتماعی بالا، اعتماد به نفس، تخصص در یک یا چند زمینه، مسلط به تولید محتوا و …

 

نکاتی که یک بلاگر باید به آن‌ ها توجه کند

نکاتی مهمی در زمینه اینکه چگونه بلاگر شویم و موفق باشیم وجود دارد از جمله اینکه:

باید یک موضوع جذاب را انتخاب و درباره آن صبحت کنید و به موضوع انتخابی‌تان مسلط باشید.

تعداد محتوا‌هایی که منتشر می‌کنید، تعداد کامنت‌ها و تعداد لایک‌های شما باید مشخص باشد.

مهارت‌های اینستاگرامی خود را ارتقا دهید و به‌روز باشید.

 

اهمیت شناخت مخاطب برای بلاگر

شناخت مخاطب برای بلاگر اهمیت زیادی دارد به ویژه زمانی که بخواهد برای بازاریابی خود یک استراتژی طراحی کند. بنابراین هنگام برنامه‌ریزی و طراحی استراتژی برای تبلیغات و بازاریابی کسب و کار خود، اگر نسبت به مخاطب هدف خود شناخت کافی داشته باشید، دیگر متحمل هزینه‌های اضافی برای افرادی که تمایل و نیازی به خرید محصولات شما ندارند، نخواهید شد. پیشنهاد می شود در مورد پرسونای مشتری بیشتر بدانید.

 

افراد مورد نیاز در تیم یک بلاگر موفق

پس از اینکه متوجه شدید شغل بلاگر چیست؟ اکنون نوبت به این رسیده تا برای موفق شدن، افراد مورد نیاز در تیم خود را مشخص کنید که آن‌ها عبارت‌ا‌ند از؛ مدیر برنامه، مشاور اینستاگرام، عکاس، فیلمبردار و گرافیست. هرکدام از این افراد به شما در زمینه‌های تولید محتوا، برنامه‌ریزی شغلی و رشد صفحه اینستاگرام کمک می‌کنند.

 

شیوه کسب درآمد از طریق بلاگر شدن

متداول‌ترین روش‌های کسب درآمد بلاگر‌ها در اینستاگرام شامل موارد زیر می‌شود:

انتشار پست‌های حمایتی برای برند‌هایی که می‌خواهند در معرض دید مخاطبان شما باشند.

تبدیل شدن پیچ شما به نمایندگی یک شرکت، کمپانی یا برندی خاص و دریافت کمیسیون از آن‌ها به ازای محصولاتی که در پیجتان به فروش می‌رسد.

خود شما تولیدکننده کالا باشید و فروش آن منحصراً برای شما باشد.

 

بلاگرها چگونه درآمد کسب می کنند؟

اگر قصد شروع بلاگری را دارید و می‌خواهید یک اینستاگرامر موفق شوید، قطعاً یکی از اهداف شما کسب درآمد است. شاید این سوال برای شما پیش بیاید که راه‌های کسب درآمد از بلاگری کدام هستند و چقدر می‌توان از این راه‌ها درآمد داشت. مسئله میزان درآمد کاملاً بستگی به میزان فالوورها و تعامل صفحه شما دارد اما راه‌های کسب درآمد از بلاگری را در این بخش بررسی می‌کنیم:

 

1.تبلیغات

اولین روش کسب درآمد از بلاگری، تبلیغات است. در واقع افرادی زیادی هستند که حاضر بابت تبلیغ پیج، محصول یا خدماتشان هزینه پرداخت کنند تا استوری یا پست تبلیغاتی برایشان منتشر کنید. در حال حاضر بلاگرهای زیادی از طریق تبلیغات درآمد بسیار خوبی دارند. هر چقدر فالوورها، بازدید و تعامل صفحه شما بیشتر باشد، درآمد شما هم بیشتر خواهد بود.

 

2.فروش محصول

دومین راه کسب درآمد از بلاگری فروش محصول است. اگر شما محصولی برای فروش داشته باشید، صفحه شما محیط مناسبی برای فروش محصول است. دلیل آن هم، این است که کاربران به شما اعتماد زیادی دارند و اگر بدانند که فروشنده محصول خودتان هستید، استقبال می‌کنند. البته کیفیت محصول هم باید بالا باشد که به اعتبار شما لطمه وارد نکند. این روش هم می‌تواند درآمد بسیار خوبی برای شما ایجاد کند.

 

3.ارائه خدمات

اگر شما بلاگر حوزه خدماتی هستید، می‌توانید خدمات ارائه کنید. ارائه خدمات دیجیتال به تمام افراد امکان‌پذیر است اما اگر شما در حوزه‌ای فعالیت می‌کنید که خدمات باید حتماً به صورت حضوری باشد، باید حتماً به افراد همان شهر یا محل خود خدمات ارائه کنید. مثلاً اگر شما آرایشگر هستید و در این زمینه بلاگری می‌کنید، خدمات شما تنها به افراد همان شهر خواهد بود و نمی‌توانید به تمام افراد ایران خدمات ارائه کنید.

 

4.فروش آموزش

یکی دیگر از روش‌های کسب درآمد از طریق بلاگری، فروش آموزش است. به خصوص که اگر شما بلاگر آموزشی هستید، می‌توانید دوره‌های آموزشی تهیه کنید و بفروشید. این روش کسب درآمد کمی دیربازده است اما توانسته افراد زیادی را در حوزه کاری خودشان میلیاردر کند! کافی است تخصص خود را افزایش دهید و کمی صبور باشید. آموزش‌های رایگان و کاربردی در صفحه خود ارائه کنید و پس از مدتی، دوره آموزشی خود را به فروش برسانید.

 

برای بلاگر شدن چه ابزاری مورد نیاز است؟

اگر می‌خواهید به یک بلاگر خوب تبدیل شوید، باید محتوای خوبی تولید کنید. در واقع یکی از ویژگی‌های بلاگرهای موفق کیفیت بالای محتوای آن‌ها است. برای تولید محتوای باکیفیت به ابزارهایی نیاز دارید که مهم‌ترین آن‌ها عبارتند از:

 

دوربین یا موبایل حرفه ای

برای آن که بتوانید تصاویر و ویدئوی باکیفیت تولید کنید، باید یک دوربین داشته باشید. البته امروزه به لطف موبایل‌های حرفه‌ای دیگر نیازی به دوربین نیست و می‌توانید با موبایل خود تصاویر و ویدئوهای باکیفیت تولید کنید. حتی با موبایل می‌توانید ویدئو و عکس‌های خود را هم ادیت کنید و سپس، آن را در صفحه اینستاگرام خود انتشار دهید.

 

میکروفون

اگر محتوای شما ویدئویی است، صدای شما بخش مهمی از محتوا است. برای آن که بتوانید محتوای خود را به بهترین شکل ممکن ضبط کنید، باید از میکروفون برای ضبط بهترین کیفیت صدا استفاده کنید. در حال حاضر میکروفون‌های نیمه‌حرفه‌ای از چند صد هزار تومان و میکروفون‌های حرفه‌ای از چند میلیون‌ تومان وجود دارد. برای شروع کار یک میکروفون نیمه‌حرفه‌ای استفاده کنید. حتی برخی بلاگر‌ها از موبایل خود برای ضبط صدا استفاده می‌کنند که اگر کمی دقت کنید، می‌توانید صدای باکیفیتی ضبط کنید.

 

سه‌پایه

برای آن که کیفیت محتوای شما بالا برود، نیاز به سه پایه یا پایه موبایل دارید. پایه به شما کمک می‌کند تا بتوانید در یک زاویه ثابت و بدون تکان خوردن محتوا ضبط کنید. برای خرید سه پایه هم با بودجه چند صد هزار تومانی می‌توانید بهترین آن را تهیه کنید.

 

رینگ لایت

نورپردازی بخش مهمی از محتوا است و رینگ لایت به شما کمک می‌کند تا نور خوبی داشته باشید. با کمک رینگ لایت، نور روی سوژه که می‌تواند خودتان یا محصولاتان باشد تابیده می‌شود و در نتیجه، کیفیت محتوا تا حد زیادی افزایش پیدا می‌کند.

  انتشار : ۲۰ تیر ۱۴۰۱               تعداد بازدید : 31

برچسب های مهم

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما